platforms-services

Αυτή η ενότητα παρουσιάζει sites που απευθύνονται κυρίως σε καλλιτέχνες κι επαγγελματίες του χώρου των τεχνών και προσφέρουν διάφορων ειδών υπηρεσίες. Έτσι εδώ θα βρείτε εταιρίες κι οργανισμούς που ασχολούνται με την προώθηση καλλιτεχνών, sites όπου οι καλλιτέχνες μπορούν να βρουν χρηματοδότηση ή άλλα όπου μπορούν να προβάλλουν και να πουλήσουν τα έργα τους, directories επαγγελματιών για επαφές ή βάσεις δεδομένων με στοιχεία πωλήσεων έργων για χιλιάδες καλλιτέχνες.

  • Arts Marketing Association

    Το AMA είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός που μέσα από μια ευρεία γκάμα εκδηλώσεων και εκπαιδευτικών σεμιναρίων επιχειρεί να αναδείξει τη δουλειά των καλλιτεχνών και να τους κάνει γνωστούς στο κοινό παρέχοντας τους τα απαραίτητα εφόδια για να προωθήσουν τη δουλειά τους καλύτερα. Οι υπηρεσίες του οργανισμού είναι διαθέσιμες σε καλλιτέχνες που εδρεύουν στο Ηνωμένο Βασίλειο και για να απολαύσει κάποιος τις υπηρεσίες θα πρέπει να γίνει μέλος πληρώντας μια συνδρομή. Τα εκπαιδευτικά προγράμματα περιλαμβάνουν δημιουργικά εργαστήρια, master classes, ένα ετήσιο συνέδριο, σεμινάρια ψηφιακού marketing κ.α. Επιπλέον διοργανώνονται συναντήσεις μελών με τοπικό χαρακτήρα ώστε να αναδεικνύονται οι κατά τόπους καλλιτεχνικές κοινότητες.

    Στο δικτυακό τόπο οι ενδιαφερόμενοι καλλιτέχνες μπορούν να δουν τη γκάμα των προσφερόμενων υπηρεσιών, να διαβάσουν εκθέσεις και case studies, να δουν τη θεματολογία του ετήσιου συνεδρίου όπως και τους ομιλητές κ.α. Για όσους κατοικούν στο εξωτερικό το site δίνει τη δυνατότητα μέσω μιας μικρής συνδρομής να αποκτήσουν πρόσβαση σε εξειδικευμένο υλικό που βρίσκεται online. Τέλος, υπάρχει ένα blog με εβδομαδιαία ενημέρωση που περιλαμβάνει νέα από διάφορες δραστηριότητες του οργανισμού.

    URL: http://www.a-m-a.co.uk/

  • Etsy

    Για πολλά χρόνια όποιος έφτιαχνε χειροποίητες δημιουργίες όπως κοσμήματα και ήθελε να τα πουλήσει στο Διαδίκτυο έπρεπε να επιλέξει μεταξύ του ebay ή ενός προσωπικού δικτυακού τόπου. Το etsy αναπτύχθηκε για να καλύψει αυτό το κενό και κρίνοντας από την αποδοχή του μάλλον τα κατάφερε πολύ καλά. Ιδρύθηκε το 2005 και στα επτά χρόνια λειτουργίας του έχει κατακτήσει κάποια εντυπωσιακά μεγέθη όπως 42 εκατομμύρια μηνιαίους επισκέπτες, 13 εκατομμύρια αντικείμενα προς πώληση που προέρχονται από 800 χιλιάδες δημιουργούς και ετήσιες πωλήσεις που για το 2011 ξεπέρασαν το μισό δις δολάρια με ετήσιο ρυθμό αύξησης που ξεπερνά το 60% για πέντε συνεχόμενα έτη.

    Τα προϊόντα που πωλούνται ανήκουν σε μια ευρεία γκάμα κατηγοριών όπως τέχνη, φωτογραφία, κοσμήματα, προϊόντα περιποίησης, φαγώσιμα, κεριά, είδη ρουχισμού, έπιπλα κ.α. Ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα του site είναι πως δεν χρεώνει με το μήνα όπως πολλά sites αυτού του είδους αλλά έχει μια πολύ μικρή αμοιβή για κάθε προβαλλόμενο αντικείμενο κι ένα συγκεκριμένο ποσοστό από κάθε πώληση, καθιστώντας το έτσι μια πολύ προσιτή λύση για νέους δημιουργούς.

    URL: http://www.etsy.com/

  • Usa Projects

    Με το μοντέλο του crowdfunding να γνωρίζει ραγδαία ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, ήταν θέμα χρόνου να αρχίσουμε να βλέπουμε εξειδικευμένα sites αυτού του τύπου. Το Usa Projects απευθύνεται σε καλλιτέχνες που ψάχνουν χρηματοδότηση για προσωπικά projects και δεν έχουν πρόσβαση σε οργανισμούς που ειδικεύονται σε τέτοιες ενέργειες ή δεν θέλουν να μπλέξουν με τη γραφειοκρατία που συνεπάγεται η κατάθεση μιας επίσημης πρότασης για διεκδίκηση χρηματοδότησης. Στα πλεονεκτήματα του Usa Projects είναι πως το 75% των αιτήσεων επιτυγχάνουν το ύψος των χρηματοδοτήσεων που επιζητούν, μέγεθος ομολογουμένως αξιοζήλευτο.

    Για κάθε project που φιλοξενείται στο site μπορούμε να διαβάσουμε ένα αναλυτικό βιογραφικό του καλλιτέχνη καθώς και μια περιγραφή του project στην οποία περιλαμβάνεται κι ένα βίντεο. Επίσης βλέπουμε το επιθυμητό ποσό και τι ποσοστό αυτού έχει καλυφθεί με τις έως τώρα δωρεές, τον χρονικό ορίζοντα που έχει θέσει ο καλλιτέχνης ως όριο για να συγκεντρωθούν τα χρήματα, καθώς και τα προνόμια που παρέχονται στους δωρητές και τα οποία μεταβάλλονται ανάλογα με το ύψος της δωρεάς.

    URL: http://www.usaprojects.org/

  • Creative Capital

    Η Creative Capital είναι ένας οργανισμός που ασχολείται με τη χρηματοδότηση καλλιτεχνών. Από το 1999 που ιδρύθηκε έχει δαπανήσει περισσότερα από εικοσιπέντε εκατομμύρια δολάρια σε δωρεές παρέχοντας υποστήριξη σε 372 projects στα οποία συμμετείχαν 463 καλλιτέχνες, ενώ παράλληλα έχει παράσχει υποστηρικτικές υποδομές, από ειδικά επιμορφωτικά σεμινάρια μέχρι ειδικό εξοπλισμό, σε περισσότερους από 4.000 καλλιτέχνες. Οι χορηγίες του ιδρύματος εστιάζονται σε πέντε ενότητες, αναδυόμενους τομείς, ταινίες/βίντεο, λογοτεχνία, παραστατικές τέχνες και τέλος εικαστικές τέχνες. Η χρηματοδότηση ανά project δεν μπορεί να ξεπερνά τις $90.000, εκ των οποίων τα μισά δίνονται ως χρήματα και τα υπόλοιπα ως παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών.

    Στο site μπορούμε να δούμε όλα τα projects που έχουν λάβει χρηματοδότηση με μια συνοπτική περιγραφή για το καθένα καθώς και ενδεχόμενες διακρίσεις που έχει λάβει. Επίσης μπορούμε να δούμε τα projects εκείνα που έλαβαν υψηλή αξιολόγηση χωρίς όμως να εγκριθούν για χρηματοδότηση και τα οποία ο οργανισμός παρακολουθεί για μελλοντικές συνεργασίες. Μέσω του site προσφέρονται online εργαστήρια συμβουλευτικού χαρακτήρα που προσφέρουν πολύτιμη βοήθεια σε ενδιαφερόμενους.

    URL: http://creative-capital.org/

  • Culturebase.net

    Το Culturebase είναι ένα directory καλλιτεχνών που ζουν κι εργάζονται στην Ευρώπη. Καλλιτέχνες από όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη με κοινό τους γνώρισμα πως είχαν κάποια μόνιμη συνεργασία σε ευρωπαϊκή χώρα. Το site υποστηρίζεται από πέντε ευρωπαϊκά πολιτιστικά ιδρύματα, τα Baltic Sea Cultural Centre, Haus der Kulturen der Welt, Danish Center for Culture and Development, Intercult και Visiting Arts. Οι καλλιτέχνες που προβάλλονται στο site είναι αυτοί που έχουν συνεργαστεί με κάποιο από αυτά τα ιδρύματα την τελευταία δεκαετία.

    Η προβολή των καλλιτεχνών γίνεται βάσει πολλαπλών κριτηρίων όπως είδος τέχνης, χώρα στην οποία εργάστηκε, όνομα project, ίδρυμα με το οποίο συνεργάστηκε, όργανο στο οποίο ειδικεύεται στην περίπτωση που πρόκειται για μουσικούς. Για κάθε καλλιτέχνη υπάρχει μια αναλυτική σελίδα με πληροφορίες όπως το βιογραφικό σημείωμα, ένα κείμενο από τον ίδιο τον καλλιτέχνη για το αντικείμενο της έκθεσης η οποία αποτέλεσε αφορμή για να συμπεριληφθεί στον κατάλογο, βραβεύσεις και διακρίσεις που τυχόν έχει λάβει, άλλες εκθέσεις που έχει οργανώσει, καθώς και παραπομπές στο Διαδίκτυο που αφορούν τα έργα του.

    URL: http://culturebase.net/

  • Artify

    Το Artify.it είναι ένα τεχνολογικό start-up που φιλοδοξεί να καθιερώσει ένα νέο μοντέλο διαχείρισης της τέχνης υιοθετώντας πρακτικές που ισχύουν σε άλλες αγορές όπως για παράδειγμα στην ενοικίαση ταινιών μέσω του Netflix. Συγκεκριμένα καταβάλλοντας μια προκαθορισμένη συνδρομή ο ενδιαφερόμενος θα μπορεί σε μηνιαία βάση να δανείζεται έργα τέχνης. Έτσι μπορεί κάποιος να επιλέξει ένα συγκεκριμένο έργο και για κάθε μήνα που θα το έχει στην κατοχή του θα καταβάλει τη συνδρομή ή μπορεί να το αλλάξει με κάποιο άλλο από όσα θα υπάρχουν στη συλλογή του site.

    Οι συνδρομές ξεκινούν από $50 το μήνα με επιπλέον υπηρεσίες να χρεώνονται ξεχωριστά, όπως τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ διαφόρων έργων τέχνης, δωρεάν μεταφορά και εγκατάσταση του έργου, συμβουλές επιμέλειας κ.α. Ο καλλιτέχνης εκτός από την προμήθεια που παίρνει για κάθε έργο που ενοικιάζεται κερδίζει και σε προβολή ενώ μπορεί οποτεδήποτε το επιθυμεί να πουλήσει το έργο του.

    URL: http://www.artify.it

  • artfire

    Το artfire είναι ένα e-marketplace πώλησης χειροποίητων προϊόντων κι έργων τέχνης. Η διαφορά του με αντίστοιχες ηλεκτρονικές αγορές είναι πως οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να πουλήσουν προϊόντα χωρίς να χρειαστεί να καταβάλουν αντίτιμο. Συγκεκριμένα υπάρχει ένα δωρεάν πλάνο σύμφωνα με το οποίο ένας πωλητής μπορεί να φιλοξενεί στο site έως και 12 προϊόντα προς πώληση ταυτόχρονα. Αυτό δίνει τη δυνατότητα σε πολλούς να δοκιμάσουν πρώτα την πλατφόρμα πριν μεταπηδήσουν σε πιο σύνθετα συνδρομητικά πλάνα.

    Η απήχηση του site είναι πολύ μεγάλη με αποτέλεσμα να υπάρχουν σχεδόν ένα εκατομμύριο προϊόντα προς πώληση από ογδόντα χιλιάδες πωλητές. Για κάθε προϊόν που υπάρχει στο site ο αγοραστής μπορεί να διαβάσει πληροφορίες όπως μια περιγραφή του προϊόντος, τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή του, το κόστος αγοράς συν τα έξοδα αποστολής, την αξιολόγηση του πωλητή από άλλες συναλλαγές και τα στοιχεία επικοινωνίας όπως και άλλα αντικείμενα που έχει προς πώληση στο site και ένα μικρό βιογραφικό του πωλητή. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η ύπαρξη blog όπου κάθε πωλητής μπορεί να δημοσιεύει κείμενα ώστε να έχει μια πιο άμεση επικοινωνία με τους επισκέπτες του site.

    URL: http://www.artfire.com

  • artspan

    Το artspan είναι μια πλατφόρμα που δίνει τη δυνατότητα σε καλλιτέχνες να δημιουργήσουν τα δικά τους sites όπου μπορούν να προβάλλουν και να πωλούν τα προϊόντα τους. Κάθε microsite μπορεί να έχει ξεχωριστό εικαστικό σχεδιασμό, διαφορετικό μενού πλοήγησης και δομή περιεχομένου καθώς και το δικό του domain. Το artspan απευθύνεται σε καλλιτέχνες από διαφορετικούς τομείς όπως ζωγραφική, σχέδιο, εικονογράφηση, φωτογραφία, χειροτεχνία και κόσμημα.

    Το site προσφέρει μια μεγάλη γκάμα από προκαθορισμένα layouts καθώς και μια πλούσια συλλογή από fonts, χρωματικούς συνδυασμούς και backgrounds ώστε κάθε δημιουργία να είναι μοναδική. Υπάρχουν τρία διαφορετικά πλάνα χρέωσης με το βασικό να ξεκινά από τα $14 το μήνα και να φτάνει έως τα $20, μια τιμή αρκετά συμφέρουσα συγκρινόμενη με το κόστος να φτιάξει κάποιος ένα αυτόνομο δικτυακό τόπο εκ του μηδενός. Εκτός από το χαμηλό κόστος τα πλεονεκτήματα αυτού του μοντέλου είναι πως ο δημιουργός δεν δαπανά χρήματα και χρόνο για προώθηση του site, καταχώρηση σε μηχανές αναζήτησης ή προσαρμογή του εικαστικού για πρόσβαση μέσω κινητών τηλεφώνων καθώς όλα αυτά είναι διαχειριζόμενα από την πλατφόρμα. Τέλος, στο site υπάρχει ένα forum με μεγάλο εύρος θεματολογίας.

    URL: http://www.artspan.com