Το ενεργειακό αποτύπωμα του Facebook

bloggerT.A.F. 6.9.2012
τεχνολογία-επιστήμη

Το να είσαι μία από τις κορυφαίες Διαδικτυακές εταιρίες συνεπάγεται πως η τεχνολογική σου υποδομή θα πρέπει να βρίσκεται σε κορυφαία επίπεδα. Για εταιρίες του επιπέδου της Facebook αυτό σημαίνει χρήση καινοτόμων τεχνικών για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που συνεπάγεται η παροχή μιας υπηρεσίας σε εκατοντάδες εκατομμύρια χρήστες ταυτόχρονα. Τεχνικών όπως η χρήση ειδικών συστημάτων ψύξης για τη συντήρηση εκατοντάδων χιλιάδων υπολογιστών που αποθηκεύουν κι επεξεργάζονται τα δεδομένα των χρηστών που αποτελεί κι ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα στους σύγχρονους υπολογιστές. Καθώς όμως όλα αυτά καταναλώνουν ενέργεια οι σύγχρονες επιχειρήσεις ανησυχούν για το ενεργειακό τους αποτύπωμα που τις οδηγεί στη διαρκή αναζήτηση μεθόδων μείωσης της κατανάλωσης ρεύματος.

Σε ένα πρόσφατο δελτίο τύπου το Facebook ανακοίνωσε ορισμένα στοιχεία για την κατανάλωση ενέργειας που είχε για το 2011. Σε αυτά βλέπουμε πως για το σύνολο του έτους οι δραστηριότητες είχαν ως αποτέλεσμα την παραγωγή 285 χιλιάδων τόνων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και 523 εκατομμύρια κιλοβατώρες. Για τον υπολογισμό αυτών των μεγεθών το Facebook περιλαμβάνει μετρήσεις που αφορούν την τεχνολογική του υποδομή, τις εγκαταστάσεις αλλά και τις μετακινήσεις των στελεχών. Τη μερίδα του λέοντος στην κατανάλωση ενέργειας και συγκεκριμένα το 75% όπως είναι αναμενόμενο καταλαμβάνει η λειτουργία των data centers. Το Facebook εκτιμά πως για κάθε ενεργό χρήστη των υπηρεσιών του αναλογούν 269 γραμμάρια εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Αν τα νούμερα φαντάζουν ακατανόητα αρκεί να δοθεί ένα μέτρο σύγκρισης. Το Google που επίσης πέρσι για πρώτη φορά έδωσε στη δημοσιότητα αντίστοιχα δεδομένα, έχει πενταπλάσια κατανάλωση ενέργειας σε ετήσια βάση. Όλα αυτά υπό το πρίσμα αξιολογήσεων από τη Greenpeace η οποία στο παρελθόν είχε κατηγορήσει το FB για αδιαφάνεια στην παροχή πληροφόρησης σχετικά με τις ενεργειακές του πολιτικές.

tags: blogging / ενέργεια