Paratoxic Paradoxes / Διερευνώντας το 'τοξικό' και το 'απόβλητο'

bloggerpersa 30.3.2017
τέχνες-πολιτισμός

Agnieszka Polska

Μέσα από τη σύγχρονη οπτική πολιτικής οικολογίας και οικοκριτικής  και με κοινό εκφραστικό μέσο την κινούμενη εικόνα, έντεκα καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο κλήθηκαν να διερευνήσουν το κρίσιμο ερώτημα ‘Είναι η σχέση με τον κόσμο το πλέον αμφιλεγόμενο, δύστροπο και ημιτελές έργο της ανθρωπότητας;’ Το αποτέλεσμα της έρευνας συγκροτεί την έκθεση Paratoxic Paradoxes (Παρατοξικά Παράδοξα) η οποία εγκαινιάστηκε στο Μουσείο Μπενάκη την προηγούμενη Πέμπτη.

Τα έργα των έντεκα καλλιτεχνών είναι αποτέλεσμα δουλειάς των δύο τελευταίων ετών στηριζόμενο στο ελάχιστο επιμελητικό δεδομένο των δύο λέξεων –τοξικό και απόβλητο -που τους δόθηκε από τους διοργανωτές του εγχειρήματος, τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Polyeco Contemporary Art Initiative (PCAI) -στόχος του η ευαισθητοποίηση του κοινού για το κρίσιμο ζήτημα διαχείρισης των αποβλήτων- και το Μουσείο Μπενάκη.

Η έκθεση θα διαρκέσει έως 21 Μαίου και συμμετέχουν οι: Λουκία Αλαβάνου, Sophia Al Maria, Korakrit Arunanondchai, Βασίλης Π. Καρούκ, Anja Kirschner, Eva Kotatkova, Saskia Olde Wolbers, Εύα Παπαμαργαρίτη, Agnieszka Polska, Mika Rottenberg, Wu Tsang.

Στη συνέντευξη τύπου που δόθηκε εν όψει των εγκαινίων ο Πρόεδρος της Polyeco Group και εμπνευστής της πρωτοβουλίας, Αθανάσιος Πολυχρονόπουλος, υπογράμμισε «την σημαντική συμβολή που μπορεί να έχει η τέχνη στο διάλογο που αφορά τη σωστή διαχείριση των επικινδύνων αποβλήτων» ενώ η Διευθύντρια του Polyeco Contemporary Art Initiative Λωραίνη Αλιμαντίρη τόνισε το γεγονός πως η δράση της πρωτοβουλίας αυτής «συνιστά μια προσπάθεια να έρθουν κοντά οι καλλιτέχνες με την επιστημονική κοινότητα». Η επιμελήτρια της έκθεσης Νάντια Αργυροπούλου τόνισε επίσης πως με αφορμή την έκθεση Paratoxic Paradoxes «επανατοποθετείται η συζήτηση περί οικολογίας» επισημαίνοντας πως «πρόκειται για ένα ζήτημα πολιτικό».

Εύα Παπαμαργαρίτη

Eva Kotatkova

Λουκία Αλαβάνου

Korakrit Arunanondchai

Βασίλης Π. Καρούκ

tags: video / οικολογία