Δότης… αλληλεγγύης

bloggerT.A.F. 9.7.2015
practiscope

tags: blogging

Τρεις φίλοι δημιούργησαν το DONORwiz για να φέρουν κοντά τους εθελοντές και τις ΜΚΟ

Ανδρέας Γιαννόπουλος

Ο Ερατοσθένης Κωστάρας, ο Χάρης Κακλαμάνος και ο Βασίλης Κουτσόπουλος είναι τρεις φίλοι και συνεργάτες λίγο μεγαλύτεροι των 30 ετών. Εχοντας όλοι τους υπόβαθρο σπουδών στον χώρο της πληροφορικής και επαγγελματική ενασχόληση με το digital marketing, αποφάσισαν κάποια στιγμή να δημιουργήσουν κάτι διαφορετικό, που θα συνεισέφερε στην κοινωνία: «ένα πολυεργαλείο εθελοντισμού και προσφοράς», όπως λένε χαρακτηριστικά. Το αποτέλεσμα λέγεται DONORwiz και είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα που συνδέει μη κερδοσκοπικά σωματεία και οργανώσεις με δυνητικούς υποστηρικτές και εθελοντές.

Ολα ξεκίνησαν όταν στο πλαίσιο της επαγγελματικής τους δραστηριότητας συνεργάστηκαν με οργανώσεις, αναπτύσσοντας ιστοσελίδες και εφαρμογές για λογαριασμό τους. Μέσα από αυτή τη διαδρομή είδαν ότι από τη μία οι οργανώσεις έχουν πολλές και διαφορετικές ανάγκες και από την άλλη υπάρχει μία τεράστια δεξαμενή ευαισθητοποιημένων ανθρώπων που διαθέτουν τον χρόνο τους για να προσφέρουν εθελοντικά. «Εκεί διαπιστώσαμε», υποστηρίζει ο Ερατοσθένης, «ένα τεράστιο κενό και αποφασίσαμε να δουλέψουμε μαζί για να δημιουργήσουμε ένα ψηφιακό hub που θα τους φέρει όλους αυτούς πιο κοντά. Θέλαμε να πετύχουμε θεαματικά αποτελέσματα για το κοινωνικό σύνολο, τη γειτονιά, την περιοχή, την πόλη μας».

Καθώς συνεχίζεται η διαδικτυακή μας συζήτηση, καθώς ο Ερατοσθένης εργάζεται στην Αθήνα και οι άλλοι δύο στην Πάτρα, εξηγούν πως στην αρχή ξεκίνησαν διστακτικά. Στην πορεία, όμως, με τη συνεργασία και την καθοδήγηση μερικών ΜΚΟ κατέγραψαν τις πραγματικές τους ανάγκες και είδαν ότι μπορούν να απλοποιήσουν την καθημερινότητά τους και να μεγιστοποιήσουν την προβολή τους. Στόχος τους τώρα είναι να καλύψουν πολύ σύντομα χιλιάδες εθελοντές και δωρητές, οι οποίοι μέσω των εργαλείων που προσφέρει η πλατφόρμα θα αποδώσουν το πραγματικό νόημα της λέξης αλληλεγγύη. «Η κατάσταση στον χώρο των ΜΚΟ έχει επιδεινωθεί τα τελευταία χρόνια λόγω της γενικότερης οικονομικής κατάστασης. Ωστόσο, ο εθελοντισμός φαίνεται να αυξάνεται χρόνο με το χρόνο», λέει με αισιοδοξία ο Χάρης.

Στο πλαίσιο αυτό θεωρούν πως υπάρχει αρκετός χώρος για νέες πρωτοβουλίες… social business. Κι αυτό γιατί οι οργανώσεις είναι η μία μεγάλη πηγή δράσεων. Αλλωστε, εθελοντικές δράσεις οργανώνονται και από φορείς, επιστημονικές εταιρείες, δήμοι και κοινότητες. «Ουσιαστικά μιλάμε για χιλιάδες σωματεία, οργανισμούς, φορείς και σκοπούς που έχουν ένα κοινό σημείο αναφοράς: δράσεις και ανάγκες σε χρήματα και εθελοντές. Αυτό πλέον τους το παρέχουμε εμείς με ένα μόνο κλικ», επανέρχεται ο Χάρης. Παράλληλα, όμως, απευθύνονται και στο ευρύτερο κοινό που είναι ετερόκλητο, ηλικιακά και γεωγραφικά. Σε αυτό το κοινό δίνουν τη δυνατότητα να επιλέξει όποια οργάνωση ή δράση επιθυμεί, να την αναζητήσει με βάση τις προτιμήσεις του ή ακόμα και με βάση τη διεύθυνσή του, και να προσφέρει σε αυτές με ένα κλικ.

Η αποδοχή της ιδέας από πλευράς οργανώσεων και φορέων είναι αρκετά θετική, καθώς ήδη έχουν δηλώσει συμμετοχή σημαντικοί «παίκτες» του χώρου. Ενδεικτικά αναφέρονται οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα, η Διεθνής Διαφάνεια, το ΚΕΘΕΑ, η PRAKSIS, οι Γιατροί του Κόσμου, το Ελληνικό Ιδρυμα Καρδιολογίας (ΕΛΙΚΑΡ), το Κέντρο Ζωής, ο Σύλλογος Βοήθειας Παιδιών-Lalibela και το Διαδημοτικό Δίκτυο Υγείας. Παράλληλα, στο άμεσο μέλλον θα είναι διαθέσιμη και η εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, η οποία θα είναι ένα ακόμα πιο προσιτό μέσο οικονομικής και εθελοντικής συνεισφοράς, αξιοποιώντας στο έπακρο τις δυνατότητες των smartphones. «Ετσι», επεμβαίνει ο Βασίλης, «δημιουργούμε για τις οργανώσεις την απαιτούμενη τεχνολογική υποδομή ώστε κάθε μέλος του DONORwiz να έχει στη διάθεσή του προσιτούς και λειτουργικούς τρόπους ενίσχυσης των σκοπών του. Επίσης έχουμε δημιουργήσει υπηρεσίες και εργαλεία όπως αυτοματοποιημένη επικοινωνία, μαζικές αποστολές e-mail, εύκολο τρόπο χρηματικής δωρεάς, προβολή δράσεων από τα social media, συνεργασίες με εταιρείες για χορηγίες και πολλά άλλα, που ουσιαστικά αφήνουν την οργάνωση να κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα: δράσεις και συνεισφορά στο κοινωνικό σύνολο».

Η πλατφόρμα τους συμμετείχε και στο “egg – enter•grow•go”, τη θερμοκοιτίδα επιχειρηματικότητας που αποτελεί δημιουργία της Eurobank και υλοποιείται σε συνεργασία με το Corallia. Την απόφαση να λάβουν μέρος την πήραν, όπως τονίζουν, βασιζόμενοι στις αρχές τους, δηλαδή στην πεποίθηση πως είναι ανάγκη του κοινωνικού μας ιστού να έλθουν όσο πιο κοντά γίνεται οι άνθρωποι μεταξύ τους και να υπάρχει αλληλοβοήθεια στις περιπτώσεις ανάγκης. «Το egg πρόσφερε αυτό ακριβώς για εμάς. Αλληλοβοήθεια και επαγγελματισμό! Και βέβαια αγκάλιασε την ιδέα και μας βοήθησε να την εξελίξουμε», επισημαίνει ο Ερατοσθένης. Επιπλέον, οι συνέργειες με τις υπόλοιπες ομάδες τους έδωσαν σημαντική ώθηση για την ολοκλήρωση του πρότζεκτ.«Συνολικά, και μετά από παραμονή ενός χρόνου στο πρόγραμμα, θεωρούμε ότι το egg ήταν ο παράγοντας Χ για να περάσουμε από το στάδιο της ιδέας σε μια ολοκληρωμένη υπηρεσία».

Οσο για τα πλάνα τους για το μέλλον, στοχεύουν όπως είναι φυσικό σε διάδοση της πλατφόρμας, εντάσσοντας σε αυτή περισσότερες οργανώσεις και φορείς. «Αναβαθμίζουμε καθημερινά τη διαδικτυακή πλατφόρμα μας, με σκοπό την προσθήκη νέων λειτουργιών και προετοιμάζουμε δράσεις σε συνεργασία με εταιρείες, οι οποίες θα κάνουν αίσθηση», συνεχίζει ο Ερατοσθένης και καταλήγει: «Παράλληλα, βλέπουμε με χαρά ότι η ανταπόκριση του κόσμου είναι μεγάλη και οι εγγραφές νέων υποστηρικτών και εθελοντών έχουν διαρκώς αυξανόμενη τάση. Πιστεύουμε ότι η πραγματική δύναμη του DONORwiz θα είναι οι ίδιοι οι χρήστες του». Τους το ευχόμαστε μέσα από την καρδιά μας!

Πηγή (Metropolispress)

tags: blogging