Η εσάνς της επιτυχίας

bloggerT.A.F. 5.6.2015
practiscope

tags: blogging

H Eφη και η Χαρά Τσιρογιάννη φτιάχνουν υπέροχα αρώματα στο κέντρο της Αθήνας

Νικήτας Καραγιάννης

Οι αδελφές Eφη και Χαρά Τσιρογιάννη είδαν τη ζωή τους να γεμίζει με τη μυρωδιά της επιτυχίας όταν πριν από λίγα χρόνια… απολύθηκαν από τις δουλειές τους! Μπορεί να ακούγεται σαν σχήμα οξύμωρο, αλλά η ιστορία τους είναι τόσο αληθινή όσο και τα υπέροχα αρώματα που φτιάχνουν στο μικρότερο αρωματοπωλείο της Αθήνας, το Indie Scent, το οποίο άνοιξαν το 2013 στην οδό Αγίας Ειρήνης 3, στο κέντρο της πόλης.

Ο χώρος πλημμυρισμένος από μυρωδιές που αναδύουν περισσότερα από 300 αρώματα και εκατοντάδες πιθανοί συνδυασμοί. Μου είχε μιλήσει σχετικά μια καλή φίλη και ως λάτρης των αρωμάτων το επισκέφτηκα με την πρώτη ευκαιρία. Οι δυο τους με υποδέχτηκαν κομψότατες, άκρως φιλικές και με γενναίες δόσεις χιούμορ. «Γιατί και πότε σκεφτήκατε να ανοίξετε αρωματοπωλείο;», ρωτάω κάτω από την επήρεια του αρωματισμένου περιβάλλοντος. «Επειδή τόσο εμείς όσο και η τρίτη μας αδελφή είχαμε από μικρές μεγάλη αγάπη για τα αρώματα», μου απαντά η Εφη. «Την απόφαση την πήραμε όταν εγώ και η Χαρά απολυθήκαμε σχεδόν ταυτόχρονα από τις δουλειές μας. Η απόλυσή μας σήμαινε ότι δεν θα μπορούσαμε πλέον να αγοράζουμε τα αγαπημένα μας ακριβά αρώματα, οπότε σκεφτήκαμε να τα φτιάχνουμε μόνες μας και μάλιστα να δούμε την ιδέα πιο επαγγελματικά».

Η Χαρά μπαίνει στην κουβέντα και μου εξηγεί πως πριν ανοίξουν το κατάστημα έκαναν μια έρευνα αγοράς σε Αγγλία, Γαλλία, αλλά και Ελλάδα ώστε να βρουν τις καλύτερες πρώτες ύλες. Με αυτές θα μπορούσαν στη συνέχεια να φτιάξουν αρώματα, κρέμες και λάδια σώματος, υγρά σαπούνια και αρωματικά κεριά. Το αποτέλεσμα τις δικαίωσε απόλυτα, καθώς ουκ ολίγοι στα χρόνια της κρίσης στρέφονται προς αυτή την οικονομικότερη λύση υπερασπιζόμενοι το δικαίωμα στην πολυτέλεια. «Είναι επίσης πολλοί όσοι πειραματίζονται δημιουργώντας, με τη δική μας βοήθεια, ένα άρωμα πιο προσωπικό, κάτι που έχει φτιαχτεί μόνο για εκείνους και το οποίο δεν φορά κανείς άλλος», λέει η Χαρά. Η μοναδικότητα ως κοσμοθεωρία.

Αυτό δεν ήταν συνηθισμένο, αλλά σήμερα όπως φαίνεται έχει γίνει πολύ δημοφιλές και για δώρα με ταυτότητα. Ωστόσο, μια μεγάλη μερίδα των πελατών ζητάει κάτι πολύ κοντινό σε διαφημιζόμενα αρώματα μεγάλων οίκων, ενώ άλλοι ψάχνουν πιο ιδιαίτερα και «συλλεκτικά». Οι πολύ προσιτές τιμές που κυμαίνονται από 2 έως 15 ευρώ, όπως είναι φυσικό, κάνουν την ιδέα δελεαστική. Ανάμεσα στις πρώτες ύλες πάνω στις οποίες βασίζεται ένα άρωμα και που ζητούνται περισσότερο είναι τα φύκια, το βαμβάκι (το άρωμα του φυτού όταν ανθίζει) και το φρατζιπάν Ταϊλάνδης που θυμίζει γιασεμί και γαρδένια. «Κάποιοι, μάλιστα, αν και νέοι είναι πολύ ψαγμένοι», παρατηρεί η Εφη, «όπως για παράδειγμα ένας 19χρονος που ήρθε και ήθελε να φτιάξει το δικό του, προσωπικό, άρωμα ή ένας οκτάχρονος ο οποίος έκανε το ίδιο μαζί με τους γονείς του».

Η πελατεία είναι μοιρασμένη σε άντρες και γυναίκες, ενώ ένα άλλο σημαντικό στοιχείο στο Indie Scent είναι ότι διατηρεί μεγάλο αρχείο 1.500 συνδυασμών με κωδικούς, ώστε οι πελάτες τους, ακόμα και εκτός Αθηνών, να τους ζητούν εκείνο ακριβώς που θέλουν. «Σε μια ιδιαίτερη περίπτωση», λέει η Χαρά, «μια πελάτισσα από την Αίγινα μας έστειλε τη φωτογραφία ενός προσώπου. Βάσει αυτής, μας ζήτησε να φτιάξουμε ένα άρωμα που κατά τη γνώμη μας θα του άρεσε και θα του ταίριαζε. Το αποτέλεσμα την ενθουσίασε!». Και η βασική -και πολύτιμη- συμβουλή των δύο perfume masters προς όσους απευθύνονται σε αυτές για πρώτη φορά: να περιμένουν πριν αποφασίσουν αν ένα άρωμα τους ταιριάζει, ενώ του παρέχουν και τη δυνατότητα να το διορθώσει χωρίς έξτρα κόστος.

Από το ταξίδι μου στον κόσμο της μυρωδιάς έμαθα και ένα άλλο χαριτωμένο: ότι στη διάρκεια της διαδικασίας επιλογής, ο ενδιαφερόμενος περνάει από το ένα άρωμα στο άλλο αφού πρώτα «καθαρίσει» την αίσθηση της όσφρησής του μυρίζοντας από ένα βάζο με κόκκους καφέ που θεωρείται ιδανικός για την εξουδετέρωση μυρωδιών! Μια διαφορετική ίντριγκα για τη φαντασία ξεκινάει με το άνοιγμα του πρώτου μπουκαλιού.

Πηγή (Metropolispress)

tags: blogging