Αυτό το φλιτζάνι τσάι έχει πολλά να πει...

bloggerT.A.F. 30.1.2015
practiscope

tags: blogging

Ένα φλυτζάνι τσάι, για αυτόν που το πίνει, είναι αποτέλεσμα μια σειράς μικρών αποφάσεων: φύλλα ή φακελάκι, χύμα ή συσκευασμένο, μαύρο ή πράσινο, με άρωμα ή χωρίς, με ζάχαρη, με μέλι, άντε και με γάλα. Γρήγορες, εύκολες αποφάσεις που οδηγούν σε μια αχνιστή κούπα τσάι, όπως ακριβώς το θέλουμε κάθε φορά.

Για κάποιους άλλους όμως, στη μακρινή Σρι Λάνκα, το τσάι που εμείς πίνουμε, χωρίς δεύτερη σκέψη, είναι προϊόν πολλών και σημαντικών αποφάσεων, που επηρεάζουν μια ολόκληρη τοπική κοινωνία και, βέβαια, εκατοντάδες χιλιάδες καταναλωτές σε όλον τον κόσμο. Ο Merrill J. Fernando, ένα μικρός παραγωγός τσαγιού από τη Σρι Λάνκα, στις αρχές της δεκαετίας του '50 είχε ένα όνειρο: να κατορθώσει να στείλει το τσάι της πατρίδας του -το καλύτερο του κόσμου- σε καταναλωτές σε όλη την υφήλιο, με έναν ηθικό και ακέραιο τρόπο, που θα ωφελούσε και την τοπική κοινωνία της χώρας του.

Απέναντί του, οι πολυεθνικοί κολοσσοί. Όπως ήταν λογικό, οι γύρω του προσπάθησαν να τον αποθαρρύνουν, κρίνοντας το όνειρό του ουτοπικό. Εκείνος όμως επέμεινε. Το τσάι, που οι συμπατριώτες του παρήγαγαν με τόσο κόπο και μεράκι, κινδύνευε να εμπορευματοποιηθεί στα χέρια των μεγάλων «συμφερόντων», που το μάζευαν και το διακινούσαν μαζικά εκτός συνόρων, κι εκείνος έπρεπε να κάνει κάτι γι' αυτό.

Χρειάστηκαν σχεδόν τέσσερις δεκαετίες για να πετύχει τον στόχο του: την πρώτη μάρκα τσαγιού στον κόσμο που ανήκει σε έναν παραγωγό, και φέρνει στην αγορά τσάι που «συλλέγεται, τελειοποιείται και συσκευάζεται» στον τόπο παραγωγής του. Το 1988 λανσάρει τη Dilmah (όνομα που προκύπτει από τα ονόματα των δυο γιών του, Dilhan και Malik) και στα 25 χρόνια που ακολουθούν, οι πιστοί καταναλωτές τσαγιού από όλον τον κόσμο τον βοηθούν να κάνει το όνειρο πραγματικότητα, αναπτύσσοντας μια πραγματικά μοναδική, οικογενειακή επιχείρηση-πρότυπο.

Με σεβασμό στην παράδοση ενός ροφήματος με ιστορία 5.000 ετών, η Dilmah παράγει τσάι με την παραδοσιακή μέθοδο και με απόλυτα καθετοποιημένο σύστημα: ιδιόκτητες φυτείες, εργαστήρια επεξεργασίας, συσκευαστήρια, εκτυπωτικές μονάδες, από την πρώτη ύλη ως τη συσκευασία, όλα παράγονται από την ίδια την εταιρία στη Σρι Λάνκα.

Έτσι το DILMAH, ένα 100% αυθεντικό "single origin" (μοναδικής προέλευσης) τσάι από την Κεϋλάνη, σε μια εντυπωσιακά μεγάλη ποικιλία τύπων και γεύσεων (στην Ελληνική αγορά δεν υπάρχουν ακόμη όλες), έγινε μια παγκόσμια μάρκα, που έχει ήδη κατακτήσει 100 χώρες. Καθώς μεγαλώνει κι εξαπλώνεται, έσοδα από την πώληση του τσαγιού χρηματοδοτούν το έργο του MJF Charitable Foundation που έχει αλλάξει τις ζωές χιλιάδων ανθρώπων στην πατρίδα του. Με τον τρόπο αυτό, όποιος απολαμβάνει μια κούπα Dilmah, οπουδήποτε στον κόσμο, επιστρέφει κάτι, ένα «ευχαριστώ», στον τόπο προέλευσής του.

Στην Ελλάδα κυκλοφορούν ήδη μαύρο και πράσινο τσάι DILMAH σε ποικιλία γεύσεων, στα σουπερμάρκετ και σε πολλά ξενοδοχεία και καφέ σε όλη τη χώρα.

Μάρη Τιγκαράκη

Πηγή (monopoli.gr)

tags: blogging